چکیده مقاله: در این پژوهش رابطه بین استراتژی های بازرگانی و مدیریت سود حسابداری در شرکتهای پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران بررسی شده است. متغیر وابسته پژوهش، مدیریت سود است که برای اندازه گیری آن از مدلتعدیل شده جونز استفاده شد. متغیر مستقل پژوهش، استراتژی بازرگانی است که برای اندازه گیری آن از روش شناسیمطرح شده توسط اسنو و هامبریک (1980) و هیل و اسنل (1988) استفاده شده است. برای انجام تحلیل ها تعداد263 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی 6 ساله (سال های 1387 تا 1392) ...