دانلود مقاله دیدگاه علما درباره شیطان 13 ص با فرمت WORD
عاشورا، قبل از قیام مقدس حسینى(ع)، نام یک روز بود; اما امروز دیگر عاشورا نام یک مقطع زمانى نیست، نام یک فرهنگ است. عاشورا امروز دیگر یک حادثه نیست، یک مکتب فکرى و یک نظام سیاسى و یک مجموعه فکرى، فرهنگى، اخلاقى، سیاسى و جهادى است. برگزارى مراسم عاشورا، در میان اندیشمندان، هرگز یک عادت نبوده و نیست. احیاى عاشورا در فرهنگ تشیع یک عبادت بزرگ اجتماعى، یک مانور عظیم الهى - سیاسى و حرکتى حساب شده در جهت نمایش ولایت و برائت امت اسلامى است و اینجاست که گریستن و گریاندن ارج مىیابد و مفهوم پیدا مىکند. عاشوراى حسینى «سیستم دفاعى اسلام ناب محمدى»(ص) در طول قرون و اعصار است. عاشوراى حسینى درخشانترین نمونه معروفگرایى و منکرستیزى در پهنه زمان و زمین است. عاشوراى حسینى بلندترین فریاد بشریت مظلوم در برابر سپاه ابلیس و استکبار جهانى است و قله عشق و عرفان انسان نسبتبه مقام اقدس ربوبى است. عاشورا نمایشگاه جاوید ارزشها و ضد ارزشها در ساحل فرات است; نمایشگاهى که بینندگان آن سرانجام به یکى از دو صف مى پیوندند و هر سال و هر روز بر سطح و سقف نمایشگاه مى افزایند.
مقدمه این پروژه با عنوان اخلاق اسلامی که به نقد و بررسی اخلاق اسلامی و رابطه آن با یاد خدا ، خودخواهی ، خودشناسی و ... می باشد به این نکته تأکید می کند که لازمه ی داشتن اخلاق اسلامی که مورد پسند همگان است ، داشتن اعتقاد و ایمان به خدا و انجام دستورات او می باشد .
و لا نکلف نفساً الا وسعها و لدینا کتاب ینطق بالحق و هم لا یظلمون 63- بل قلوبهم فی غمره من هذا و لهم اعمال من دون ذلک هم لها عاملون 64- حتی اذا اخذنا مترفیهم بالعذاب اذا هم یجارون 65- لا تجاروا الیوم انکم منا لا تنصرون 66- قد کانت آیاتی تتلی علیکم فکنتم علی اعقابکم تنکصون مستکبرین به سامراً تهجرون ترجمه : 62- و ما هیچ کس را جز به اندازه توانائیش تکلیف نمی کنیم؛ و نزد ما کتابی است که به حق سخن می گوید؛ و به آنان هیچ ستمی نمی شود. 63- ولی دل های آنها از این نامه اعمال (و روز حساب) در بی خبری فرو رفته؛ و اعمال (زشت) دیگری جز این دارند که پیوسته آن را انجام می دهند. 64- تا زمانی که متنعمان مغرور آنها را در عذاب گرفتار سازیم در این هنگام ناله های دردناک سر می دهند! 65- (اما به انها گفته می شود) امروز فریاد نکنید، زیرا از سوی ما یاری نخواهید شد! 66- (آیا فراموش کرده اید که) در گذشته آیات من پیوسته بر شما خوانده می شد؛ اما شما اعراض کرده به عقب باز می گشتید؟! 67- در حالی که در برابر او (پیامبر) استکبار می کردید و شب ها در جلسات خود به بدگوئی می پرداختید! تفسیر : دل های فرورفته در جهل! از آنجا که صفات بر جسته و ویژه مومنان – که سر چشمه انجام هر گونه کار نیک است و در آیات قبل به آن اشاره شد – این اندیشه را بر می انگیزد که اتصاف به این صفات و انجام این اعمال کار همه کس نیست و از عهده همه بر نمی آید. در نخستین آیه مورد بحث به پاسخ پرداخته می گوید : ((ما هیچ کس را جز به مقدار توانائیش تکلیف نمی کنیم)) و از هر کس به اندازه عقل و طاقتش می خواهیم (و لا نکلف نفساً الا وسعها)).
فرمت فایل: ورد تعداد صفحات: 34 پیشگفتار دنیا بطور کلی زن را در زندان ذلت و خواری محبوس میداشت بطوریکه ناتوانی و زبونی طبیعت ثانیة وی شده بود و گوشت و استخوانش بر آن روئیده حیات و مماتش با آن بستگی پیدا کرده بود، و کلمات زن و ناتوانی و خواری با هم مترادف شده بود و عجب این است که امر نزد خود زنان هم بدین منوال بود. هیچ ملتی از وحشی و متمدن نیست جز اینکه مثلهائی از ضعف و زبونی زن دارد، و در تمام لغات عالم با همه اختلافی که در ریشه و روش و لحن دارد، و در تمام لغات کتابها انواع استعارات و کنایات و تشبیهات مربوط به لفظ زن موجود است که با آنها ترسو و خوار و زبون و بدبخت و بیچاره و توسری خور مورد تعریض و سرزنش قرار میگیرد و همین کافی است که اعتقاد جامعة انسانی را دربارة زن برای اهل بحث و تحقیق اثبات کند ولو اینکه کتب تاریخی که نظریات ملل مختلف را راجع به زن جمعآوری کرده و در دسترس نباشد، زیرا صفات و روحیات هر جمعیتی در لغت و ادبیاتشان جلوه میکند. از پیشینیان هم چیزی که موقعیت زن را در اجتماع تثبیت کند و اهمیت شأن او را برساند نقل نشده مگر مختصری در تورات و سفارشی که از عیسی بن مریم درباره سهل گرفتن کار بر زبان و ارفاق بایشان نقل شده است.